Charitní středisko Michala Magone - krizová pomoc

Václava Košaře 249/12a, 700 30 Ostrava-Jih, Dubina

Telefon: 599 527 250Charitní středisko Michala Magone - krizová pomoc
               730 573 037 (Po-Pá 7-22 h, So 7-15 h)
               732 632 318 (pohotovost)
E-mail: magone.kp@ostrava.charita.cz
Sociální pracovník: Bc. Monika Humplíková
Telefon - sociální pracovník:
730 573 037

Vedoucí střediska:
Jiří Hořínek
Telefon - vedoucí střediska: 732 632 318
Počet zaměstnanců: 4,60 (přepočet k 31. 12. 2023)
Kapacita služby: 9 klientů služby
Počet uživatelů v roce 2023: 404 (287 kontaktů, 686 intervencí, 1 320 lůžkodnů)
Datum založení střediska: 2007

CHCI PODPOŘIT SLUŽBU

Propagační leták - Charitní středisko Michala Magone - krizová pomoc



logo_EU-spolufinancováno+MPSV

Projekt „Potravinová a materiální pomoc nejchudším osobám III (POMPO III)" je spolufinancován z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního Programu Zaměstnanost plus (OPZ+) a státního rozpočtu České republiky.

Registrační č. projektu: CZ.03.04.01/00/22_010/0001326
Období realizace projektu:
1. 5. 2023 – 30. 4. 2026
Název programu:
Operační program Zaměstnanost plus (OPZ+)
Zapojený subjekt projektu: Diecézní charita ostravsko-opavská
Spolupracující subjekt projektu: Charita Ostrava
Hlavní cíl projektu: Předmětem projektu je zajištění potravinové a materiální pomoci, která je osobám z cílových skupin projektu distribuována prostřednictvím partnerských organizací a jejich zapojených subjektů. Poskytovány budou vybrané potraviny, hygienické prostředky, základní domácí potřeby, textilní výrobky a případně další materiální pomoc. Společně s distribucí pomoci jsou podpořeným osobám poskytována doprovodná opatření s cílem přispět k dlouhodobějšímu řešení jejich nepříznivé životní situace.


„Děti a mládež jsou to nejcennější, co lidstvo má. Veškerá námaha, která
se vynaloží v práci pro ty nejpotřebnější, není marná, i když výsledek se neprojeví ihned. Mladí nás zlobí, provokují, abychom jim mohli dokázat, jak je máme rádi.“
P. Jiří Reinsberg


VEŘEJNÝ ZÁVAZEK

POSLÁNÍ

Charitní středisko Michala Magone - krizová pomocPosláním Charitního střediska Michala Magone – krizové pomoci v Ostravě – Dubině je poskytnutí nezbytné individuální pomoci a podpory osobám s dětmi, které se ocitly v akutní krizové životní situaci, převážně spojenou s bydlením, a nejsou schopni ji aktuálně řešit vlastními silami. Poskytnutím krátkodobé bezplatné pomoci spojené s ubytováním a základním sociálním poradenstvím, těmto osobám napomáháme překonat akutní krizi a podporujeme jejich kompetence v opětovném začleňování do běžného života.

CÍL

Cílem sociální služby Krizová pomoc je:

  • snaha o zorientování se klienta ve své momentální životní situaci,
  • podpora klienta v jeho aktivní a iniciativní snaze směřující k řešení této obtížné situace,
  • stabilizace klienta v procesu jeho začleňování do běžného života.

CÍLOVÁ SKUPINA

Charitní středisko Michala Magone - krizová pomocCílovou skupinu tvoří převážně osoby s dětmi nebo těhotné ženy z Ostravy a okolí, které se ocitly v akutní krizové situaci a splňují podmínky:

  • aktivně a samostatně přistupují k řešení své nepříznivé sociální situace, v případě pasivního přístupu spolupracují na hledání možností řešení jejich životní situace,
  • dodržují obecná pravidla vzájemného soužití a vnitřní pravidla charitního střediska.

Komu nemůžeme nebo nejsme schopni službu poskytnout:

  • osobám pod vlivem návykové látky (projevy chování, agresivita, nekoordinované pohyby),
  • vícečetným rodinám s více než 5 členy z důvodů omezené kapacity pokojů,
  • osobám se zjevnými známkami infekčního onemocnění (kožní, respirační aj.),
  • osobám agresivním (vyhrožování, útok slovní nebo fyzický),
  • osobám, kterým byla služba sankčně ukončena před méně než 6 měsíci,
  • dospělým jednotlivcům,
  • osobám bez trvalého nebo povoleného pobytu v ČR,
  • osobám se zdravotním handicapem, který jim neumožňuje komunikovat s pracovníky a je bez doprovodu (neslyšící a nedoslýchavé odkazujeme na příslušnou organizaci.

Charitní středisko Michala Magone - krizová pomocZÁSADY SLUŽBY

  • aktivizace,
  • samostatnost,
  • individuální přístup,
  • rovnost,
  • týmová práce,
  • princip křesťanských zásad, naděje a optimismus,
  • mlčenlivost.

Příběh:
Po přijetí hovoru na telefonu krizové pomoci se ozývá uplakaný hlas ženy. Sděluje, že je v bezvýchodné situaci. Po opakované hádce s partnerem se bojí jít domů. Musí vyzvednout syna ze školky a neví, co bude dál. Po ujištění, že může přijít za námi a využít službu „krizová pomoc“, kde spolu vše rozebereme, se uklidňuje. Žena se jmenuje Petra a její šestiletý syn Roman se chystá v září do první třídy. Paní Petra se obává svého partnera, ale zároveň si není jistá, jak bez něj vše zvládne. Jistě ví, že už nechce, aby Roman byl nadále svědkem potyček mezi rodiči. Službu s úlevou přijímá jako „ostrov na rozbouřeném moři“, kde může počkat, až se vody uklidní a rozmyslet si svou další cestu. Klientka projevuje přání konzultovat svůj psychický stav s odborníkem. Domlouváme schůzku v Intervenčním Centru Ostrava, kde jsou schopni ulevit obavám obou klientů. Po domluvě s kolegy z charitního azylového domu sv. Zdislavy zajišťujeme klientce stabilnější zázemí. Ze zpětné vazby klientky víme, že do Intervenčního centra docházela i s partnerem. Nakonec se rozešli, ale díky pomoci všech uvedených služeb, jsou schopni spolu bezkonfliktně komunikovat při zajištění péče o syna. Krizová pomoc pro ni, dle jejich slov, byla odrazovým můstkem k změně života, kterou dlouho chtěla, ale nevěděla, jak jí dosáhnout.
Mgr. Alena Milo, sociální pracovnice

Projekt je realizován s finanční podporou statutárního města Ostravy,
Městského obvodu Ostrava-Jih a Moravskoslezského kraje.

  Statutární město Ostrava        Moravskoslezský kraj       Společně tvoříme Jih       Městský obvod Ostrava-Jih